بهار امید

نشریه اینترنتی کانون مسجد امام حسن عسگری- قم

بهار امید

نشریه اینترنتی کانون مسجد امام حسن عسگری- قم

روزی که به خاطر زنده نگاه داشتن نام شهدا فحش شنیدم

در سال ۵۹، هواپیماهای رژیم بعث عراق با هجوم بی رحمانه و ددمنشانه خودشان به آسمان کشور عزیزمان و بمباران شهرهای مختلف جنگ نابرابر تحمیلی ۸ ساله ای را علیه ایران ما رقم زدندو از همان ابتدا عده زیادی از هموطنانمان در جبهه های جنگ حضور یافتند و به مبارزه و مقابله با این هجوم پرداختند و رشادت ها و جان فشانی ها کردند تا ما نسل سومی ها تا آخر عمرمان مبهوت آن چه که در ۸ سال دفاع مقدس گذشت بمانیم.
بسیاری از هم نسل های من یا آن دوران هنوز چشم به جهان نگشوده بودتد و یا بسیار کوچک بوده اندو موفق به درک واقعی از جنگ تحمیلی نشده اند.
سال 84 بود که توفیق حضور در کربلای شلمچه و اگر شهدا لایق بدانند افتخار خادمی در این منطقه را پیدا کردم و آنجا بود که اطلاعات گسترده ای در خصوص دلیرمردی ها، سادگی ها، شجاعت ها ، ایثار ها، جوان مردی ها و ولایت مداری های شهدا و جانبازان را بدست آوردم وعلیرغم بدست آوردن این اطلاعات وسیع متوجه شدم که از شهدا هیچ نمی دانم وتازه فهمیدم که من کجا هستیم وآن ها کجا! 
ادامه مطلب ...

سفارش‌های ناب بزرگان

نماز اول وقت در کلام سید علی قاضی(ره)، سحرخیزی در کلام آیت الله خوانساری، ذکر خدا در کلام امام خمینی(ره)، کم توقعی در کلام آیت الله علوی گرگانی،  اطاعت الهی در کلام آیت الله حق شناس، دعای فرج در کلام شهید اول و.... از جمله مباحثی است که توسط بزرگان دینی مطرح و در ادامه این مطلب به آن می پردازیم.

 

  ادامه مطلب ...

رابطه عاشقانه دختر و پسر یا وعده هایی برای خیال بافی؟!

«کی گفته دوستی هر پسر و دختری باید به ازدواج ختم بشه؟ ما فقط با هم دوستیم ! حالا مگه چه اتفاقی می‌افته که یک مدت با هم دوست باشیم؟ بعد اگه دیدیم از نظر فکری به هم می‌خوریم، با هم ازدواج می‌کنیم!»

حتماً این روزها، شما هم جملاتی شبیه این را از دختر و پسرهای امروزی شنیده‌اید یا چیزی شبیه آن را به زبان آورده باشید؟

رابطه‌ی دوستی بین دختر و پسر، امروزه موضوع بحث بسیاری از سمینارها و جلسات شده است. عده‌ای به شدت با آن مخالف‌اند و طرحش را نوعی بی‌شرمی و بی‌حیایی می‌دانند. آن‌ها معتقدند این نوع دوستی‌ها حرام است. در این میان، عده‌ی دیگری معتقدند که دنیا تغییر کرده است و خیلی آزادانه این مسئله را می‌پذیرند.

شما چه‌طور فکر می‌کنید؟ در نظر شما دوستی با جنس مخالف خوب است یا بد؟


 

ادامه مطلب ...